Skład zespołu nauczycielskiego:
mgr Klaudia Szturc
– wychowawca oddziału przedszkolnego
mgr Bogusława Raszka
– nauczyciel oddziału przedszkolnego
mgr Aleksandra Drózd
– nauczyciel języka angielskiego
mgr Beata Gogółka
– logopeda
mgr Halina Raszka
– katechetka wyznania ewangelickiego
mgr Maria Kowalik-Kuc
– katechetka wyznania katolickiego
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ (godziny obowiązkowe)
Godziny | Przebieg |
---|---|
8:00 – 8:40 | Schodzenie się dzieci. Zabawy integrujące grupę. Własna aktywność dzieci- zabawy dowolne wg zainteresowań. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Praca indywidualna i wyrównawcza z wybranymi dziećmi- mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Czynności organizacyjne. Nauka czytania. Przeprowadzenie diagnozy. |
8:40 – 8:50 | Ćwiczenia poranne. |
8:50 – 9:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:20 | Śniadanie. Przygotowanie do zajęć. |
9:20- 10:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy ruchowe. |
10:30 – 11:30 | Spacery lub samorzutne, spontaniczne zabawy dziecka na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku szkolnym) w sali; ćwiczenia gimnastyczne. Indywidualne zajęcia wyrównawcze. Swobodna działalność dziecka. Gry dydaktyczne (multimedialne). Obserwacje, przeprowadzenie diagnozy (6 – latki). |
11:30 – 12:00 | Sprzątanie. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Przejście na świetlicę szkolną. |
12:00 – 12:30
|
Obiad. Powrót do sali oddziału przedszkolnego. |
12:30 – 13:00
|
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych liter, cyfr, piosenek i wierszy. Słuchanie opowiadania nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. |
KOLOR NIEBIESKI – godziny obowiązkowe, bezpłatne
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
WYDŁUŻONY CZAS PRACY ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
Godziny | Przebieg |
---|---|
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
Zabawy integrujące grupę. Własna aktywność dzieci -zabawy dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Praca indywidualna i wyrównawcza z wybranymi dziećmi – mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi Nauka czytania, diagnoza.
|
13:00 – 13:50 | Zajęcia dodatkowe doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, wiadomości, sprawności, umiejętności. |
13:50 – 14:00 | Ćwiczenia uspokajające i wyciszające, przygotowanie się do podwieczorku. |
14:00 – 14:30 | Podwieczorek (w tym: przejście na świetlicę szkolną i powrót do sali |
14.30 – 16.30 | Praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Wprowadzanie nowych gier i zabaw, utrwalanie liter, cyfr, wierszy i piosenek. Wyjścia na plac zabaw. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna nauka czytania. Praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych. Zabawy z dziećmi zdolnymi. |
KOLOR ZIELONY – godziny nadobowiązkowe
bezpłatne – dzieci 6 – letnie (wg rocznika)
płatne – dzieci 5 – letnie (wg rocznika)